neděle 27. září 2015

First week in Glesga Uni

Mám za sebou první týden školy. Jupí, neztratila jsem se v ani jedné z nadrozměrných budov, už si umím objednat kafe, dokážu se dostat do univerzitní knihovny a  když ztratím kartu studenta, umím si pro ni dojít na studijní.
  1. Prožila jsem si prostě první týden opravdového studenta. Nejvíc mě zatím ale překvapily ale dvě věci. Jak je tu pořád sluníčko… (Ne fakt, zmokla jsem za minulý týden jen jednou.)
  2. Přednášky mě zatím neuvěřitelně baví (Ano, nejspíš to přejde, ale ráda se nechám unášet tou představou, že jsem konečně našla něco, co mě baví dělat a nevadí mi tomu věnovat čas.)

No a jak se tu zatím žije?

Přednášky jsou, jak už sem psala, fakt skvělé, užívám si je, zatím nenudí a baví mě na ně chodit. Naštěstí mám štěstí na přednášející a i přesto, že se často mění, tak zatím jsem všem rozuměla, některým proto, že jsou tu krátce a ještě se nestihly naučit podivnou glezgaijčtinu a jiní, protože chápou, že spousta jejich studentů jsou neskoti a že by jim jinak nerozuměli mimo pozdravu vůbec nic. (aye!)
Ve škole sice problém rozumět nemám, ale v obchodech je to horší. Všichni sice chápou, že jejich řeč nechápu, ale neumí s tím nic udělat. Navíc v obchodech nejde jen o řeč, ale i to o, že se stále ztrácím v záplavě drobných penízků, které svým tvarem a velikostí naprosto neodpovídají, takže se už těším až mi zde otevřou bankovní účet (banky tady to je na článek samo o sobě) a já se nebudu muset trápit s těmi nesmyslnými drobnými a budu jen s úlevou máchat kartou.

Mimo co nejrychlejší otevření účtu si přeji asi jen to, aby mi současný stav nadšení a objevování nového vydržel co nejdéle, protože jinak se tu ponuré měsíce plné sněhu a prázdné sluníčka nebudou dát vydržet :).

Žádné komentáře:

Okomentovat